недеља, 3. фебруар 2013.

Крем чорба од бундеве (посно)




Бундева... као дете јела сам питу са бундевом, печену бундеву, за другачији облик бундеве нисам знала, док нисам кренула да спремам здравије чорбице за мог сина, па ми је под руку дошао кувар за бебе, и тако наиђем на крем чорбу са бундевом, неко време сам сумљала да то може бити укусно, касније сам одлучила да пробам, и бацим се на посао крчкања, ... и успело је, њен раскошни укус и фина текстура су ме одушевили. Од тада је бундева и ова чорбица више заступљена у исхрани моје породице.


Бундева је јако здраво поврће, али се код нас осим у пити „бундевари“ мало користи, док је, рецимо, у Аустралији доста заступљена у исхрнани, као додатак многим јелима, и слатким и сланим.





Сазнајте више о својствима ове занимљиве намирнице:



Велики наранџасти плодови бундеве подједнако су добар састојак и сланих и слатких јела. Месо овог поврћа богато је антиоксидансима, влакнима, магнезијумом, калијумом и витаминима Б, Ц, Е и К, па изузетно благотворно делује на организам, док захваљујући бета-каротену има заслужено место на листи намирница које вам чувају тен од прераног старења. 



Овај рецепт је настао као комбинација неколико експериментисаних рецепата, одузимала сам и додавала намирнице и количине, док нисам направила рецепт по свом укусу.




Састојци за 6 особа:

1 кг очишћене бундеве
3 шаргарепе 
3 празилука 
2 чена белог лука 
2 кашике уља 
1 кашичица мешавине зачина
прстохват мускатног ораха
прстохват ђумбира у праху
со, бибер
свежи першун




На уљу кратко продинстати сецкани празилук, шаргарепу, додати сецкану бундеву на крупније коцке, уз стално мешање још мало динстати, затим ставити мешавину зачина, додати 1.5 до 2 л топле воде. Тако кувати око 30 минута.
Оставити чорбу да се охлади, додати сецкан бели лук у чорбу (ја сам тако употребила бели лук, јер унесемо бели лук у свежем облуку, и неплашите се, неосети се уопште током варења, ако нежелите овако, ви онда лук динстајте на почетку са поврћем), затим све измиксати у блендеру.
Измиксану чорбу вратити у серпу на шпорет, ако вам је густа, додајте још воде до жељене густине. Кад проври додати остале зачине, ја још нпр. додам овсене или ражане пахуљице. Ако нежелите тако, можете ставити мало гриза, или оставити жељену густину чорбе без ових додатака.

На крају сипајте чорбу у чинију, додајте ситно сецкан першун.



Ово је иначе посна чорба од бундеве, у супротном се по жељи може пред сервирање у сваки тањир ставити кашика киселе павлаке.

Уживајте у раскоши укуса и фине текстуре ове укусне и здраве крем чорбе.



Нема коментара:

Постави коментар