среда, 11. септембар 2013.

Brze knedle sa šljivama




Ииии... ево ме коначно након дуже паузе ... било је ово лепо али кратко лето - бар је мени било кратко. Провели смо већи део лета код мојих у прелепој природи, тамо нисмо осетили оне несносне врућине, ноћи су биле умерено свеже за спавање...
Јован је посебно уживао, видео је и упознао разне животиње, товарио, истоварао песак, пецао рибе,  итд... све је то позитивно утицало на њега да је коначно почео да прича, на моју велику радост, и наравно захваљујући деки, баки и ујки, мојој највећој подршци ...

Сезона је шљива ... добила сам брзински рецепт за кнедле са шљивама од свекрве, па пошто нисам никада правила кнедле било је крајње време да се опробам и у томе :)
Рецепт је супер, велико му хвала ко га измисли, овде нема кувања па пасирања кромпира, па је сам процес прављења кнедли много једноставнији и бржи, а кнедле су сочне, ваздушасте...
Што се тиче увијања скуваних кнедли, ја нисам љубитељ презли, већ их поспем шећером и млевеним бадемима или орасима.


Састојци:
1/2 л воде
1 дцл уља
250 гр гриза
250 гр брашна
3 јаја
1/2 прашка за пециво
прстохват соли
шљиве (око 1/2 кг, мало више, нисам мерила)
100 гр шећера
100 гр бадема
Воду и уље сјединити, додати прстохват соли, па ставити на шпорет да само прокува, затим склонити са шпорета и умешати варјачом брашно помешано са прашком за пециво, брзо мешати варјачом да се маса сједини, додати и гриз и измешати. Кад се тетсто мало прохлади додати јаја па умутити миксером. Припремљену смесу можете растањити оклагијом и сећи на коцке па у сваку коцку ставити очишћену шљиву, затим увити тесто у лоптицу, и тако док се све тесто не употреби, у зависности колко су шљиве крупне.


Прављење лоптица захтева више времена, ја сам касније откидала по парче теста и на длану растањивала тесто и у средину ставим шљиву затим формирам лоптицу и тако ми се чини да је брже, а ви ћете сами видети како вам је лакше.
Кад су све лоптице формиране, насути воду у ширу шерпу, (да буде више од пола шерпе воде),  кад проври вода, спуштати једну по једну кнедлу, да прекрије дно, пустити да ври, када кнедле испливају на врх воде - тада су готове, вадити их и одложити са стране, затим кувати следећу туру на исти начин. Када су кнедле скуване, при сервирању их поспите шећером и млевеним бадемима.












10 коментара:

  1. Mnogo volim knedle sa sljivama, mada ih retko pravim.

    ОдговориИзбриши
  2. Svi bi da se ne petljamo sa krompirom, ali one su ipak kraljice :-) Pravila sam i ovakve knedle znam da si odlično izabrala, Sada sam se zadržala na onim iz rerne, odlične su a još jednostavnije :-)Ako nisi videla pogledaj na mom blogu:-)

    ОдговориИзбриши
  3. Dobro nam dosla.:) Zanimljiv mi je receptic sa testom bez krompira, doduse pravim knedle sa grizom i sirom, ali sa sljivama jos nisam probala... u svakom slucaju, odlican recept za jedan fini rucak.:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Хвала на подршци, пробај заиста су дивне кнедле, мени лично су лепше него са тестом од кромпира

      Избриши
  4. Oh, izgledaju tako savrseno...Sljive mi bas nedostaju!

    ОдговориИзбриши
  5. Knedle sa šljivama obožavam,ovakvu verziju još nisam isprobala.

    ОдговориИзбриши